Lovaktivitet: Konstfredag för ungdomar

Fredagar kl 12.00-16.00.

Prova på olika tekniker och skapa egna alster med akvarell, pastell, kol, kollage och papier mache. Vi inspireras av de vackra miljöerna på friluftsmuseet, gör byggnadsporträtt, skissar av detaljer, mm. Vi tittar in i några av de gamla byggnaderna men håller till utomhus med vårt eget skapande. Kom ihåg att ha oömma kläder och skor.
Samling vid museibyggnadens entré.

Handledare Sandra Sandström.

Målgrupp: lovlediga ungdomar 13-17 år. Yngre barn i vuxens sällskap.

Lovaktiviteten genomförs med stöd av Härnösands kommun.

För att kunna beräkna materialåtgången vill vi gärna veta hur många som vill vara med. Anmäl dig med mail till butiken@vnmuseum.se senast dagen innan.

Skriv vilka fredagar du vill delta samt om du har allergier då fika ingår under dagen. Du kan delta en eller flera dagar.

Med anledning av Coronapandemin hålls programmet utomhus och med begränsat antal deltagare, max 10 personer. Tänk på att hålla avstånd, god handhygien samt inte närvara om du har förkylningssymptom.
Museet följer Folkhälsomyndighetens regler och arbetar aktivt för att skapa en trygg miljö för barn, ungdomar, medverkande och personal att vistas i.

Särskild information med anledning av Corona/Covid-19:

Vi vill att du ska känna dig trygg under ditt besök på museet, och vi har därför gjort så att dessa aktiviteter ska vara en säker miljö för att inte sprida coronaviruset vidare.
Det är väldigt viktigt att du inte besöker oss om du är sjuk eller verkar vara förkyld, till exempel att du har ont i halsen, hosta, feber eller ont i kroppen eller liknande. För att inte vi som jobbar på museet eller våra andra museibesökare ska bli sjuka så måste du vänta med att besöka oss tills du blir frisk igen, 2 dagar efter att du blivit symptomfri. Vi önskar även att du är extra noga med att tvätta händerna eller använda handsprit, håller ca 1,5 meters avstånd till andra, undviker handhälsning samt hostar och nyser i armveck eller näsduk.

Museet gör åtgärder för att du inte ska bli sjuk när du besöker oss under dessa aktiviteter. Redskap och annat som används under aktiviteterna kommer bli avtorkade med trasa och desinfektionsmedel mellan gångerna som de används. Det finns också handsprit att använda för att smörja in sina händer med, och inne i museibyggnaden kan man också tvätta sina händer med tvål och vatten.
Vi på museet följer noggrant utvecklingen av coronaviruset och vad regeringen och folkhälsomyndigheten ställer upp för krav och rekommendationer. Därför kan situationen förändras och vi som museum måste ändra i de aktiviteter vi erbjuder. Det kan också bli så att vi behöver ställa in. På museets hemsida och sociala medier som Facebook och Instagram står det om något förändras, så kolla upp där hur läget är innan du besöker oss.