Lovaktivitet: Byggnadsvårdsmåndag för ungdomar

Alla måndagar 22 juni – 27 juli kl 12.00-16.00

Vi tittar på spännande byggnadsdetaljer i friluftsmuseets vackra miljöer och lär oss mer om gamla fönster, om material som timmer och näver, mm. Du får prova på praktisk byggnadsvård som att kitta fönster, måla med Falu rödfärg, mm. Vi håller till utomhus. Kom ihåg att ha oömma kläder och skor.

Samling vid Torpet.

Handledare Ann-Sofie Magnusson samt museets byggnadsvårdare.

Anmälan till butiken@vnmuseum.se senast torsdag veckan innan.Skriv vilka måndagar du vill delta samt om du har allergier då fika ingår under dagen. Du kan delta en eller flera dagar.
Målgrupp: 15-17 år

Lovaktiviteten genomförs med stöd från Härnösands kommun.

Med anledning av Coronapandemin hålls programmet utomhus och med begränsat antal platser, max 10 personer. Tänk på att hålla avstånd, god handhygien samt inte närvara om du har förkylningssymptom.
Museet följer Folkhälsomyndighetens regler och arbetar aktivt för att skapa en trygg miljö för barn, ungdomar, medverkande och personal att vistas i.

Särskild information med anledning av Corona/Covid-19:

Vi vill att du ska känna dig trygg under ditt besök på museet, och vi har därför gjort så att dessa aktiviteter ska vara en säker miljö för att inte sprida coronaviruset vidare.
Det är väldigt viktigt att du inte besöker oss om du är sjuk eller verkar vara förkyld, till exempel att du har ont i halsen, hosta, feber eller ont i kroppen eller liknande. För att inte vi som jobbar på museet eller våra andra museibesökare ska bli sjuka så måste du vänta med att besöka oss tills du blir frisk igen, 2 dagar efter att du blivit symptomfri. Vi önskar även att du är extra noga med att tvätta händerna eller använda handsprit, håller ca 1,5 meters avstånd till andra, undviker handhälsning samt hostar och nyser i armveck eller näsduk.
Museet gör åtgärder för att du inte ska bli sjuk när du besöker oss under dessa aktiviteter. Redskap och annat som används under aktiviteterna kommer bli avtorkade med trasa och desinfektionsmedel mellan gångerna som de används. Det finns också handsprit att använda för att smörja in sina händer med, och inne i museibyggnaden kan man också tvätta sina händer med tvål och vatten.
Vi på museet följer noggrant utvecklingen av coronaviruset och vad regeringen och folkhälsomyndigheten ställer upp för krav och rekommendationer. Därför kan situationen förändras och vi som museum måste ändra i de aktiviteter vi erbjuder. Det kan också bli så att vi behöver ställa in. På museets hemsida och sociala medier som Facebook och Instagram står det om något förändras, så kolla upp där hur läget är innan du besöker oss.