Jullovsbio

Filmvisning för lovlediga barn och ungdomar, tisdag-torsdag 28-30/12 och 4-6/1 kl. 14 i museets Hörsal. Fri entré.

Platsbiljett hämtas i museets reception, 0611-886 00. Max antal platser i hörsalen: 40 personer.

Torsdag 6 januari kl 14.00

Kubo och de två strängarna

I det antika Japan, på en klippa högt ovan havet, bor en pojke vid namn Kubo. Den streetsmarta och godhjärtade rackarungen lever ett enkelt liv, och roar sig med att förgylla tillvaron för byns övriga invånare genom att berätta sagor med hjälp av papperskonsten origami. Den lugna tillvaron slås i spillror när Kubo av misstag väcker en ande från det förgångna till liv. Anden har hämnd att utkräva, och för att stoppa den slår Kubo sig ihop med den stentuffa Monkey och den något udda insekts-samurajen Beetle.

Produktion: USA, 2016

Regissör: Travis Knight

Originaltitel: Kubo and the Two Strings

Speltid: 101 min

Filmprogram:

6/1 Kubo och de två strängarna (USA, 2016) 101 min

Alla filmer visas med svenskt tal.

Samarr: SFF

Corona:

Max antal platser i hörsalen: 40 personer.

Det är fortfarande pandemi så tänk på att visa hänsyn, hålla avstånden och bara sitta på anvisade platser. Viktigt också att tänka på handhygienen och stanna hemma om du är sjuk. Vi behöver vara en trygg miljö för alla besökare och medverkande.

Tillgänglighet:

Filmerna visas med svenskt tal.

Rullstolsplatser längst fram. Ta kontakt med receptionen så får du hjälp med hiss och dörrar.