Filmstudio Murberget – VT 2023
Söndag 24/9, 15/10, 12/11 och 3/12 kl. 13.00-ca 15.30.

Kom och se film i museets hörsal en gång i månaden. Nytt för denna termin är att filmerna visas på söndagseftermiddagar. Filmstudio Murberget är ett samarbete mellan Länsmuseet Västernorrland och Härnösands folkhögskola med stöd av Film Västernorrland. Temat för höstens filmer är ”Inte lätt att växa upp”.

Filmerna börjar kl. 13.00. Efter avslutad film är det samtal om filmen tillsammans med Mathieu Hebeisen, filmlärare på Härnösands folkhögskola.

Fri entré. Ingen föranmälan. Medlemskort delas ut vid ingången till hörsalen innan filmen börjar.

Alla filmer visas på originalspråk med svensk text.
Arr: Västernorrlands museum och Härnösands folkhögskola med stöd av Film Västernorrland

Christiane F. – Wir Kinder vom Bahnhof Zoo / Vi barn från Bahnhof Zoo av Ulrich Edel (Tyskland 1981) 138 min

70-talets Berlin. Den 13-åriga Christiane hamnar via diskoteket ”Sound” i ett gäng unga missbrukare. Hon blir förälskad i en av pojkarna, Detlef, och dras genom honom in i heroinmissbruk.

Söndag 12 november klockan 13.00-15.30 ca.

Plats: Hörsalen, Västernorrlands museum.

Fri entré, ingen föranmälan.

Tillgänglighet:

Programmet har åldersgräns från 13 år.
Filmerna visas på originalspråk med svensk text.
Det finns hörslinga i lokalen.
Rullstolsplatser längst fram. Ta kontakt med receptionen så får du hjälp med hiss och dörrar.