Den 29/4 öppnar den digitala utställningen ”Gråt inte över spilld mjölk”. En konstutställning om mötet mellan människa, natur och teknologi som riktar blicken mot samtiden och det som komma skall. Här finns verk av sex konstnärer i ett virtuellt rum som är tillgängligt för vem som helst, var som helst.

Du hittar det här: cube.untold.garden

Fördjupa dig i utställningens spännande frågor genom ett förinspelat samtal mellan konstnärerna och moderator Ashik Zaman, curator och grundare av konstplattformen C-print.

Tillgängligt på Västernorrlands museums hemsida, med premiär den 29 april:

gråt inte över spilld mjölk

Medverkande konstnärer: Birt Berglund, Susanne Fagerlund, Olof Marsja, Malin Lin Nordström, Tora Wallander och Queenning Zhao.

Curator: Karolina Aastrup

Den digitala utställningen har skapats i samarbete med CUBE som drivs av Art/Sensation och Untold garden. Utställningen produceras med stöd av Kulturrådet.