Torsdagar under sommaren, 30/6, 7/7, 14/7, 21/7 och 28/7, kl. 12.00 till 16.00.

Byggnadsvårdrådgivningen är till för alla och all bebyggelse, allt från koja till slott. Har du frågor och funderingar kring någon förändring av ditt hus eller en annan fastighet du äger? Är du intresserad av byggnadsvård och vill prata om ämnet med oss? Länsmuseet Västernorrlands byggnadsantikvarier erbjuder byggnadsvårdsrådgivning för allmänheten.

Du får gärna visa bilder på ditt objekt för att underlätta rådgivningen, men går självklart också bra utan.

Det är drop in mellan 12.00 och 16.00 varje torsdag med start 30 juni till 28 juli. Kom förbi!

Tillgänglighet: Rådgivningen sker huvudsakligen på svenska, möjlighet finns för engelska. Byggnaden har en ramp men är inte tillgänglig med rullstol. Rådgivning kan då ske på bättre lämpad plats om så önskas. Handikapparkering finns.

Corona: Det finns handsprit. Tänk på att visa hänsyn och hålla avstånd.