Välkommen på filmvisning i museets hörsal den 7/8 kl. 15.00. Programmet inleds med ett försnack om filmen med regissören och några medverkande från Mittfilm.

Producent: Mittfilm. Regissör Ingela Ögård. Skådespelare: Maria Forslin, Peter Sjöquist, Peter Gröning och Karl Johan Larsson.

Om filmen

Två rollspelsfantaster är på sin bästa vän Björns begravning.

När de står vid kistan och säger sitt sista farväl så dyker en mystisk kvinna upp från ingenstans. Hon är smutsig och verkar förvirrad, men hon hävdar att hon vet saker om männen. Saker de inte berättat för någon annan än Björn.

Kvinnan säger att hon är vän med Björn och att han lever och mår bra i en annan dimension. Och att hon råkar vara en dimensionspirat.

Hon har ett förslag till de två männen: strunta i resten av begravningen och låt henne ta dem över dimensionerna till sin vän så att de kan åka på ett sista, verkligt äventyr med Björn.

Men kan hon verkligen göra det hon lovar?

Filmen är ca 17 minuter lång och är inspelad i Murbergskyrkan på Murberget friluftsmuseum, Härnösand.