Tid: Lördag 14 oktober kl. 13.00
Plats: Hörsalen

Kom och lyssna till intressanta personliga berättelser om motstånd, när antologin “Feminiqa- berättelser om motstånd” släpps nationellt.

Antologin FEMINIQA är en unik samling av kända- och okända debattörer, konstnärer, forskare, föreläsare och aktörer som skriver utifrån sina egna upplevelser, historier och ett eget engagemang. Från olika utsiktspunkter ifrågasätter de föreställningarna om aktivism och motstånd som en faktor för förändring och tar ställning för ett samhälle där alla får plats. Ett samhälle där olikheter inte utgör hinder för gemenskap utan berikar vårt samhälle.

FEMINIQA – Berättelser om motstånd handlar om olika sorters kamp, aktivism, och maktordningar, en del handlar om minoriteter, andra om HBTQI och NPF.
Bokens titel är en akronym av Feminism minoriteter neuropsykiatri queer aktivism.

På lördag 14 oktober kl. 13.00 kommer Linda Lundqvist, medförfattare i boken, till museet och kommer att läsa ur boken och berätta om processen med boken. Du kommer att kunna ställa frågor och få ditt exemplar av boken signerad.

Tillgänglighet
Handikapparkering finns precis utanför museientrén.
Plats för rullstol finns, ta kontakt med receptionen så hjälper de dig.
Tillgängliga toaletter finns i entréplanet.
Hörslinga finns.

Varmt välkommen!

Fri entré! Ingen föranmälan.

Samarr: Sensus studieförbund, Rung, Magasinet DIKKO och Förlag DIKKO