Foto på Linda och Jenny

Som en viktig del i länsmuseets utvecklingsarbete öppnar LINDAS Mat & Kafé i länsmuseets huvudbyggnad. Det kommer utöver café med smörgåsar och bakverk att serveras lunchbuffé med husmanskost, sallader, soppa och vegetariska alternativ. Köket kommer att i möjligaste mån att servera laktos- och glutenfri mat. Man kommer även att kunna köpa med sig matlådor för dem som inte har möjlighet att sitta ned i museirestaurangen. Genom LINDAS Mat & Kafé kommer konferensgäster och andra arrangemang på museet erbjudas möjlighet till förtäring av olika slag efter önskemål.

Ägaren Linda Jonsson har ett förflutet från bla restaurangen på Härnösands Golfklubb, Sågverket i Rö och Söråkers Herrgårds restaurang.

“Efter samtal med museet har vi nu ingått i ett samarbete som kommer att bli oerhört roligt och givande för alla besökare, museet och mig. Jag ser fram emot att öppna upp dörrarna till restaurangen och välkomna alla mat- och kafégäster”.

– Linda Jonsson, restauratör.

“Vi är verkligen glada över att Lindas mat & kafé öppnar restaurang här på museet. Vi kommer därmed kunna erbjuda våra besökare både mat och fika. Detta är en viktig del i det utvecklingsarbete vi genomför på museet för att våra besökare ska få en ännu bättre upplevelse”

–  Jenny Samuelsson, Museichef

Restaurangen öppnar den 11 februari och håller öppet samma tider som museet. Tisdag – Söndag 11-17 samt kvällsöppet på torsdagar till 20.00

Kontakt:

Robert Axner