Efterlängtad julmarknad återuppstår efter ett års paus.
JULMARKNAD 2021 – Söndagen 12 december kl. 11.00-16.00

Vi är glada att återigen kunna bjuda in till julmarknad på Murberget Friluftsmuseum. Av hänsyn till coronaläget planerar vi för ett luftigare marknadsområde för att kunna undvika trängsel och underlätta för våra besökare att hålla avstånd. Murbergets julmarknad har tonvikt på hantverk och slöjd samt matvaror och annat gott som hör julen till. Det blir inget julstök i gårdarna, men det blir istället desto fler utomhusaktiviteter med julsånger, ponnyridning, tomtar och mycket annat. Marknaden hålls alltid på 3:e advent och sprider julstämning hos våra besökare och marknadsdeltagare. Kom och upplev känslan av en traditionell julmarknad på Murberget!

Marknaden arrangeras av Västernorrlands museum. I år samarbetar vi med Härnösands Vävstuga.

Varmt välkomna!

Vill du anmäla intresse att sälja på julmarknaden? Läs mer på julmarknadens webbsida:

Till Julmarknad på Murberget >>

Kontaktuppgifter: