Söndag 30 juli kl. 12.00-14.00

Fira Världsbroderidagen 30 juli tillsammans med Härnösands hemslöjdsförening med att brodera tillsammans i trädgården utanför prästgården på Murberget.

Ta med eget broderi, fika och något att sitta på. Inställt vid regn.

Världsbroderidagen infaller den 30 juli. Initiativet till att ägna en särskild dag på året till broderi togs 2011 i en av Täcklebo Broderiakademis lokalgrupper. Dagen till ära brukar brodöser samlas på offentliga platser med sina broderier.

Ur broderimanifestet:

”Vi vill uppmärksamma broderiet som fri skapande handling, som kan leda till fria, kreativa tankar och idéer. Vi vill knyta samman våra broderitrådar från en nordlig privilegierad del av världen med stygn som sys av broderande systrar och bröder jorden runt.

Vi vill vara en del av en lustfyllt skapande fredsrörelse.

Gör den 30 juli till en skapande dag för fred, frihet och jämlikhet.”

Välkommen att fira dagen tillsammans med Härnösands hemslöjdsförening i Prästgårdens trädgård på Murbergets friluftsmuseum!

Fri entré!

Arr: Härnösands hemslöjdsförening.

Tillgänglighet:

Närmsta toaletter finns i museets huvudbyggnad, de är också tillgänglighetsanpassade.

Prästgården ligger ca 100 meter från museets huvudbyggnad.

Programmet är utomhus.