Äntligen sportlov!

Kom gärna till museet på Murberget. Här finns en rad aktiviteter att välja bland. Bio, lösa mysterium eller utmana andra i en crafthunterturnering. Titta här nedan vad du vill vara med på.

Historieagenterna

Lördag 4/3 – Söndag 12/3 (ej måndag)
Lös mysteriet på museet. Passar bäst för dig som kan läsa. Start i entrén.

Lovbio: Yuku och fjällets blomma

Tisdag 7/3 kl. 13.00-14.15
Svängig och spännande musikal för barn. Fransk animerad film 2022. Svenskt tal. Hämta din platsbiljett i museets reception.I samarbete med Smorgasbord Picture House

Familjevisning av Stora makter

Onsdag 8/3 kl. 10.30 och 14.00
Följ med på familjevisning av nya utställningen Stora Makter! Visningen tar ca 30 minuter. Samling vid utställningen.

Crafthunterturnering

Torsdag 9/3 kl. 11.00 och 14.00
Tävla om vem som kommer längst i spelet Crafthunter. Föranmälan krävs! Mer info och anmälan på vnmuseum.se. För dig mellan 8–13 år.  Plats: Utställningen Forntidsresan, 1 tr ned.
Anmäl dig här: https://vnmuseum.se/events/crafthunterturnering/

Kristid i Prästgården

Fredag 10/3 kl. 11.00-15.00
På 40-talet är det kristid, kriget härjar i Europa och i prästgården gör man det bästa av situationen för att klara vardagen. Kom och hälsa på i Prästgården! Med lite tur kanske det bakas en kaka?