Tisdag – torsdag 22-24 juni kl 8.00-10.00

Har du sett en Bofink och vet du hur en Grönsångare låter? Följ med på fågelskådning ut i Murbergsskogen under cirka 2 timmar på morgonen. Turen är en ca 3 km lång skogspromenad och går från museibyggnaden och sedan in i Murbergsskogen. Vi går i lugnt tempo och försöker se och höra så många arter som möjligt. Passa på att lära dig så mycket som möjligt om våra sommarfåglar. Du kanske får upptäcka en ny favorit eller se och höra en fågel du aldrig sett eller hört förut? Dan Tjell från Ångermanlands Ornitologiska Förening leder denna morgontur, och kan berätta och svara på frågor.

Fågelturen sker utomhus och på morgonen, och det kan därför vara kallt. Ta därför med varma och oömma kläder och skor. Om du inte har någon egen kikare, så går det att låna en från museet under turen.

Anmälan till receptionen@vnmuseum.se

Skriv vilken dag du vill delta och hur gammal du är. Det är ok att vara med på flera dagar i mån av plats. Det är tillåtet med en medföljande vuxen.

Samling vid museibyggnadens entré kl 8.00. Obs tiden!

Målgrupp: från 12 år och uppåt.

Vid frågor och funderingar kan ni kontakta Jonas Byström på jonas.bystrom@vnmuseum.se eller 073-064 98 40.

Corona/covid-19

• På grund av Coronapandemin är antalet deltagare begränsat till max 8 personer.
  • Tänk på att hålla avstånd till andra så att inte du eller de andra riskerar att bli smittade.
  • Var noga med att hålla god handhygien. Det finns möjlighet att tvätta händerna innan turen, och det finns också tillgång till handsprit under turen.
  • Vid minsta förkylningssymtom ber vi dig att stanna hemma för att inte riskera att smitta de andra deltagarna och den personal som är med.

Vi går en skogspromenad på ca 3 km. På vissa ställen kan det vara ojämn mark.

Programmet genomförs i samarbete med Ångermanlands Ornitologiska Förening (ÅOF) som fyller 50 år i år.

Länkar & bilder

Ångermanlands ornitologiska förenings hemsida https://angermanlandsof.se/