SLÖJDBANG 2019 – en dag om slöjd.  Slöjden ger dig vingar!

Lördag 26 okt kl.12-16

12.00-16.00 Slöjdworkshops för alla åldrar.

Slöjda allt som flyger, tälj eller sy fåglar, gör vackra fjädrar i luffarslöjd, skapa insekter i metall.

Entréhallen.

12.00-16.00 Loppis och bytardag

Kom och fynda eller sälj själv! Redskap, verktyg, maskiner, mönster och material.

13.00 Vingar i folktron. Antikvarie Maria Nordlund kåserar kring vingar, flygfän och kvastar.

Berättelser och folkminnen ur länets historia. Hörsalen.

14.00 Snidade keruber i Norrland. Konservator Lennart Kristiansson visar och berättar om änglar ur museet utställningar och samlingar, bland annat S:t Mikael från Skogs kyrka från tidigt 1500-tal och en dopängel från barocken. Basutställningarna.

15.00 Snidade keruber i Norrland. Konservator Lennart Kristiansson visar och berättar om änglar ur museet utställningar och samlingar, bland annat S:t Mikael från Skogs kyrka från tidigt 1500-tal och en dopängel från barocken. Basutställningarna.

Slöjdcafé! Ta med ditt slöjdande och sitt ner tillsammans med andra slöjdsugna.

Slöjdfika och lunch till !SLÖJDBANGSpris!

Varmt välkomna!

Arrangör: Hemslöjdskonsulenterna i Västernorrland