Tisdag 5 december kl. 14.00

Den 5 december kl. 14.00-15.30 kör vi höstens fjärde och sista seminarium, Museers värde och sociala effekter.
Seminariet bygger på rapporterna ”Att belägga museers värde” samt ”Kulturens värde och sociala effekter”, utgivna av Göteborgs Stads kulturförvaltning.
– Forskningen visar att det går att mäta kulturens värde och effekter. Oavsett vilka variabler och metoder man använder så går det att se att investeringar i kultur ger mångdubbel avkastning i samhällsvärde och faktiska besparingar i andra samhällssektorer, säger Klas Grinell, docent i idéhistoria, utvecklingsledare på kulturförvaltningen och författare till rapporterna.

Anmäl dig här

Plats: Zoom
Föreläsare: Klas Grinell, Kulturförvaltningen Göteborg
Målgrupp: Kulturarvsaktörer, region, kommun
Språk: Svenska

Västernorrlands museum verkar för jämlik och långsiktig tillgång till kunskap och kulturarv och att stärka kulturarvets roll och betydelse för regional utveckling, ett attraktivt län och en levande landsbygd.