Kan man fånga en plats genom musik? Kan musik föra platser samman? Folkmusikern, violinisten, kompositören och sångerskan Sara Parkman gästar Västernorrlands museum söndag den 27/2 kl. 14.00.

Plats: Hörsalen, Västernorrlands museum

Antikvarie Mona Nilsson och Sara Parkman samtalar om Västernorrlands museums arkiv och samlingar som källa och inspiration, om hur instrumenten och arkivalierna kom till liv och fick en egen plats i en idévärld i mötet med Sara. Från att ha varit föremål liggandes på en hylla, till att få liv genom berättelser och musik. I samtalet berörs också arkivets och traditionsbärarnas roll, deras plats i samhället och i människors liv.

Fri entré. Platsbokning krävs.

Förboka din platsbiljett hos museets reception på telefon 0611-886 00 eller receptionen@vnmuseum.se.

Ange namn och telefonnummer på den som bokar och antal biljetter. Max 5 per sällskap.

En bild på en kvinna i svart tröja och tonade glasögon.
Sara Parkman. Foto: Fredrika Eriksson

Sara Parkman. Foto: Fredrika Eriksson.