Tisdag 16/11 kl 16.30–17.00.

I samband med utställningen ”Att fånga en plats– berättelser från Västernorrland” samtalar Olof Wigren med Björn Brånfelt från Sundsvall. Samtalet kommer att handla om Sundsvalls nutid, framtid, konst och musik.

Samtalet sänds digitalt via Zoom och på museets Facebooksida.

Anmälan via Zoom >>

Med koppling till utställningen Att fånga en plats- berättelser från Västernorrland har journalisten Olof Wigren genomfört intervjuer med olika kända och mindre kända västernorrlänningar. I den här programserien samtalar Olof Wigren med några av de han intervjuat, för att höra om deras personliga upplevelser av Västernorrland idag och igår.

Den här gången sker samtalet med Björn Brånfelt från Sundsvall. Samtalet kommer att handla om Sundsvalls nutid, framtid, konst och musik.

Utställningen Att fånga en plats- berättelser från Västernorrland utforskar berättelser och berättelsernas betydelse för plats och identitet. Den består av tre delar, som ger olika perspektiv på berättelser. Museet som samlare och förvaltare av berättelser, tre pristagare från Rosentrömska stiftelsen och Berättarlabbet – där besökarna själva kan bidra med berättelser.

Västernorrlands museum samlar i samband med utställningen också in berättelser och erfarenheter från länet. Olof Wigrens intervjuer är en del av detta arbete, men nu kan även du dela med dig av dina minnen och berättelser från Västernorrland. Du kan välja att berätta om en dag i Västernorrland, som en dagbok, via Minnen: https://minnen.se/tema/mittvasternorrland

Du kan också ladda upp en bild från din mobiltelefon via insamlingen Mitt Västernorrland på www.mittvasternorrland.se Du kan också bidra med dina berättelser till museets samlingar i utställningsdelen Berättarlabbet. Ta chansen att bidra med dina bilder, berättelser och minnen till museets samlingar, där de sparas för framtida generationer. Tillsammans berättar vi hur det var att leva och bo i Västernorrland på 2020-talet.