Åsa Hellhoff arbetar med keramik, glas och konst i sin verkstad i Ånge. Hon jobbar med olika tekniker som konstglas, bilder, bruksgods, kakel, skulptur och även den japanska tekniken rakubränning.

Åsa Hellhoffs föremål finns i museibutiken mellan 7 maj – 3 juli.

Till museibutiken >>

”Jag, Åsa Hellhoff, arbetar med keramik, glas och konst i min verkstad på Kulturbanken 2.0 i Ånge.

Jag jobbar med olika tekniker som konstglas, bilder, bruksgods, kakel, skulptur och även den japanska tekniken rakubränning.

Hos mig på min verkstad kan du också gå kurs och lära dig dreja, skulptera och andra keramiktekniker.

Jag är en av 10 företagare i butiken Made in Medelpad i Sundsvall.

Rakubränning är det som fått ta mest plats sista tiden, den är så spännande med sina varierande resultat. Men jag tycker också om att skapa bruksgods, att keramik ska vara användbart i vardagen för mat och dryck eller andra praktiska saker som ändå är vackra och ändamålsenliga.”

Åsa Hellhoff

Till Hellhoff Art >>