När: Söndag 19 maj kl. 14.30
Var: Galleriet, 1 trappa ner, Västernorrlands museum, Härnösand

Curator Karolina Aastrup berättar om denna månads film som visas i Boxen- museets arena för konstfilm.

Filmerna under våren har gemensamt att de undersöker miljö, plats och identitet. Under maj månad visas [Climate] Signals from Svalbard, eller [Klimat] Signaler från Svalbard. Den är gjord av forskaren och konstnären Susan Schuppli vars arbete utforskar krig, konflikter, miljökatastrofer och klimatförändringar. Nu har du möjlighet att få en introduktion till filmen och få veta mer om museets koncept med att visa konstfilm i Boxen.

Om konstnären Susan Schuppli
Susan Schuppli har ställt ut sin konst i Europa, Asien, Kanada och USA. Hon har publicerat vetenskapliga artiklar inom media och politik och är författare till boken Material Witness (MIT Press, 2020). Schuppli är professor och chef för Centre for Research Architecture på Goldsmiths University i London där hon också är styrelseordförande för Forensic Architecture. 2016 mottog hon det prestigefulla priset ICP Infinity Award.

Tillgänglighet:
• Handikapparkering finns 20 meter från entrén till museibyggnaden.
• Programmet är ca 30 min långt utan paus.
• Platsen är en trappa ner i museibyggnaden. Hiss finns.
• Tillgängliga toaletter finns på museets entréplan.

Fri entré! Ingen föranmälan.

Varmt välkomna!