Nationaldagen 2020

Lördag 6 juni
Fira nationaldagen digitalt!

Sveriges nationaldag ska så klart firas, även om det på grund av Coronapandemin inte kan ske som vanligt. Det blir ingen parad upp till Murberget och inget scenprogram på museets utescen. I år firar vi nationaldagen digitalt. Härnösands kommun har producerat en film som innehåller välkomsttal med kommunfullmäktiges ordförande Göran Norlander, sommarsång med barnen på Tjäderns förskola, sång med elever från estetiska programmet, flagghissning med KFUM-KFUKs scouter och högtidstal med domprost Kent Nordin.

Filmen läggs ut på www.harnosand.se/nationaldagen på lördag 6 juni klockan 10.00.

Vi har inget nationaldagsprogram på museiområdet men museibyggnaden är öppen kl 11.00-17.00. Välkommen in att titta på utställningarna! Tänk på att det är Coronapandemi. Visa hänsyn, håll avstånd, god handhygien och undvik att träffa andra om du har förkylningssymptom.