När: Fredag 21 juni kl. 12.00-15.00
Var: Murberget friluftsmuseum, Härnösand

Traditionellt midsommarfirande med ringlekar kring stången.

12.00 klär vi midsommarstången tillsammans.
13.00 reses stången. Sedan blir det ringdans kring stången med lekledare Louisa Johansson och speleman Mats Fagerberg.

Öppet i Skolan, Prästgården, Ångermanlandsgården, Torpet, Kyrkkrogen, Murbergskyrkan, Trampmangeln samt Kägelbanan med femkamp.

Wulkanska huset och Hellströmska huset öppna kl. 12.00–16.00. I Handelsboden, Långstugan, kan du köpa gammeldags karamellstrutar, korgar, fotogenlampor och mycket mer.
Öppet
12.00–16.00.

Museibyggnaden med utställningar, Museibutiken och Kafé Murberget har öppet klockan 10.00-16.00. För barnen finns även Studion och skapande i entrén och för de allra yngsta barnen finns lekutställningen Småfolk.

Fri entré!

Välkommen att fira midsommar på Murberget friluftsmuseum!

Tillgänglighet
• Programmet håller till utomhus, på gräsplätten mellan Ångermanlandsgården, Kyrkan och Skolan.
De medverkande använder mikrofoner.
Tillgängliga toaletter finns på entréplan i museets huvudbyggnad samt i Dasslängan bakom Hellströmska huset i stadskvarteret.
Handikapparkering finns bredvid museibyggnaden. Parkeringen är uppmärkt.
Ringdansen håller på ca 40 min.