Mellanplatser/Places in between 17/10 2019 – 12/1 2020.

I utställningen Mellanplatser/Places in between visar Linda Maria Thompson sin pågående konstnärliga forskning om representation och visualisering av migration utifrån både ett personligt och politiskt perspektiv, dåtid och nutid; Projekten, #fromproject (2011-2014) In Place of Memory (2013-2016) och Emigrant Memoir (2015-2019) består av fotografi, film, ljud och skulptur. Utifrån sin egen erfarenhet av olika kulturer relaterat till amerikanska och svenska migrationshistorier som är fyllda med längtan, kärlek och förlust undersöker Linda Maria Thompson tillståndet av att befinna sig i mellanrummen. Hennes igenkännande fotografier tar oss med till den ofta romantiserade amerikanska västern eller till hennes nuvarande hemtrakter i Ångermanland.

Utställningen invigs torsdag 17 oktober och står fram till den 12 januari 2020.

Plats: Stora utställningshallen 1 trappa upp, Västernorrlands museum.

Tillgänglighet: Hiss finns.