Alla fredagar fredagar 18 juni – 20 augusti kl. 12.00-16.00.

Prova på olika tekniker och skapa egna alster med akvarell, pastell, kol, kollage och papier mache. Vi inspireras av de vackra miljöerna på friluftsmuseet, gör byggnadsporträtt, skissar av detaljer, mm. Vi tittar in i några av de gamla byggnaderna men håller till utomhus med vårt eget skapande. Kom ihåg att ha oömma kläder och skor.
Samling vid museibyggnadens entré.

Handledare Sandra Sandström.

Målgrupp: lovlediga ungdomar 13-17 år. Yngre barn i vuxens sällskap.

Lovaktiviteten genomförs med stöd av Härnösands kommun.

För att kunna beräkna materialåtgången vill vi gärna veta hur många som vill vara med. Anmäl dig med mail till receptionen@vnmuseum.se senast dagen innan.

Skriv vilka fredagar du vill delta samt om du har allergier då fika ingår under dagen. Du kan delta en eller flera dagar.

Med anledning av Coronapandemin hålls programmet utomhus och med begränsat antal deltagare, max 8 personer. Tänk på att hålla avstånd, god handhygien samt inte närvara om du har förkylningssymptom.
Museet följer Folkhälsomyndighetens regler och arbetar aktivt för att skapa en trygg miljö för barn, ungdomar, medverkande och personal att vistas i.