20-24/6 på Murberget friluftsmuseum i Härnösand

Träna nycirkus med Cirkus Cirkör! Alla mellan 7 och 15 år är välkomna att vara med och inga förkunskaper krävs. Prova på cirkusens alla spännande delar tillsammans med trygga pedagoger som vet att allt är möjligt.

Söndag 20/6-torsdag 24/6 är vi på Västernorrlands museum på Murberget i Härnösand. Du kan anmäla dig till följande tider:

kl 10.00-11.30 7-9 år

kl 12.30-14.00 10-12 år

kl 14.30-16.00 13-15 år

Grupperna är indelade efter ålder och du deltar samma tid alla fem dagarna. Max 20 deltagare per grupp.

Obligatorisk föranmälan till harnosand.tf@riksteatern.se

Träna med Cirkus Cirkör är ett samarbete mellan Folkets Hus och Parker och Cirkus Cirkör. Lovaktiviteten i Härnösand är ett samarbete med Härnösands Teaterförening och Västernorrlands museum. Vi har fått bidrag av Härnösands kommun och kan därför erbjuda barnen att delta i aktiviteten kostnadsfritt.

Cirkörs pedagoger hjälper dig att utmana dig själv samtidigt som du har kul tillsammans med andra. När du tränar nycirkus får du prova på cirkusens alla spännande delar som till exempel jonglering, akrobatik och lindans. Det som verkar omöjligt blir plötsligt möjligt med en trygg pedagog vid din sida.

Kursen sträcker sig över fem dagar och veckan avslutas med en show för familj och vänner. Om vädret tillåter kan vissa pass hållas utomhus.

Vi håller till i hörsalen på Västernorrlands museum på Murberget. Grupperna samlas utanför museibyggnaden i god tid innan respektive pass och går in tillsammans.

Med anledning av Coronapandemin tänk på att visa hänsyn, undvika trängsel, hålla avstånd, tvätta händerna och inte närvara om du har förkylningssymptom. Vi behöver vara en trygg plats för alla deltagare, handledare och museets övriga besökare.

Plats: Hörsalen på Västernorrlands museum

Arr: Härnösands Riksteaterförening och Västernorrlands museum