Lilla Trollflöjten

OBS! Föreställningen 26/3 är INSTÄLLD med anledning av Corona/Covid-19.

När man är elva år och hela världen tycks vara emot en – med nyseparerade föräldrar som bara bråkar, mobbingkultur i skolan och frånvarande lärare – kan det gå riktigt överstyr.
Tamino hamnar i en situation där han glider över till att bli mobbare – och blir plötsligt väldigt ensam.
Tamino skapar ett parallellt universum i dataspelet Zauber-space där han styr över karaktärer och skeenden och där han själv är hjälte. När han plötsligt sugs in i spelet ändras reglerna – nu är det spelet som styr.

Mozarts Trollflöjten (Zauberflöte) är en saga om hur det är att växa upp, och om att möta svårigheter och genomgå prövningar i en värld där det inte alltid är självklart vem som är ond och vad som är gott.

Medverkande:
Operastudion Kapellsberg