Kung Bore och tomtarna firar jul – Julfönster 2020

28 november 2020 – 13 januari 2021

Kung Bore

Kom och upplev julen ur en mängd olika teman på Murberget friluftsmuseum. Från och med 28/11 kan du kika in i åtta olika fönster med julen som tema, där alla fönster bjuder på stämning inför julen. En karta hjälper dig att hitta rätt, som du hämtar i museets entré. Vid varje fönster finns det QR-koder som du kan skanna för att få veta mer om innehållet i fönsterna. Ladda ner appen KulturPunkt för att skanna koderna.

Julfönsterutställningen finns på plats lördag 28/11 och finns att se till Tjugondag Knut 13/1 2021.

Läs mer om utställningen.

Plats: Utomhus på Murbergstorget.

Ladda ner appen

Ladda ner appen KulturPunkt på App Store eller Google Play. Till julutställningen behöver du ha med dig hörlurar för att kunna lyssna till berättelserna. I appen finns en QR-kodläsare, knappen längst nere till höger. Använd den för att skanna koderna som finns utplacerade i julutställningens fönster. Kulturpunkt går också att nå via webbläsaren på din mobiltelefon: https://kulturpunkt.org/se Skanna då koderna via din webbläsare. Har du inte möjlighet att ladda ner appen, så går det förstås bra att ta del av julutställningen ändå.