Kaniner förr och nu

Onsdag 1, 15 och 29 juli 14.00-16.00

På museet har vi två stycken Gotlandskaniner som håller till i kaninburen vid Prästgården. Tre onsdagar i juli får de besök och sällskap av extra många kaniner. Det är gotlandskaniner (svensk lantras) från Lisatorpets kaniner/Kaningård Höga Kusten som kommer på tillfälligt besök. Det är Monika Ekman från Lisatorpets kaniner/Kaningård Höga Kusten som kommer och tar med sig kaninerna och berättar. Passa på att fråga och få svar på det du undrar om kaninskötsel eller om kaniner i allmänhet. På plats finns också en lekhage med några kaninungar som besökarna får klappa och gosa med.

Utöver gotlandskaninerna finns det också Hedemorahöns och Helsingefår på friluftsmuseet i sommar.

Plats: Prästgårdens trädgård

Med anledning av Coronapandemin hålls programmet utomhus. Tänk på att hålla avstånd, god handhygien samt inte närvara om du har förkylningssymptom. Museet följer Folkhälsomyndighetens regler och arbetar aktivt för att skapa en trygg miljö för besökare, medverkande och personal att vistas i.