Torsdag 27 juli kl. 14.00-15.00

Monica Ekman från föreningen Gotlandskaninen besöker prästgårdens trädgård och berättar om kaniner förr och nu. I den nybyggda kaninburen med inspiration från 1940-talets kaninburar, finns två kaninmammor med sina ungar. Kaninerna är av rasen Gotlandskanin och du kan besöka dem och se ungarna växa under hela sommaren fram till och med 20 augusti. Passa på att få veta mer om detta djur och denna ras, och vad som krävs för att ta hand om dessa djur.

Välkommen!

Plats: Prästgårdens trädgård, Murbergets friluftsmuseum

Fri entré! Ingen föranmälan.

Läs mer om Gotlandskaniner här https://www.gotlandskaninen.se/

Det finns även får och höns på friluftsmuseet som du kan besöka fram till 19 augusti. Hönsen håller till runt hönshuset på baksidan av skolan. Fåren finns i deras hage, och kan flyttas under sommaren, beroende av tillgång till bete. Fråga receptionen eller museets personal så får du veta var fåren håller till.

Tillgänglighet:

Närmsta toaletter finns i museets huvudbyggnad, de är också tillgänglighetsanpassade.

Prästgården ligger ca 100 meter från museets huvudbyggnad.

Programmet sker utomhus.