Jullovsbio: Björnbröder

By

Jullovsbio

Filmvisning för lovlediga barn och ungdomar, tisdag-torsdag 28-30/12 och 4-6/1 kl. 14 i museets Hörsal. Fri entré.

Platsbiljett hämtas i museets reception, 0611-886 00. Max antal platser i hörsalen: 40 personer.

Tisdag 4 januari kl 14.00

Björnbröder

Efter att ha förlorat sina två bröder i en kamp med en björn, svär Denahi att hämnas! Han tänker göra allt för att hitta björnen som tagit hans älskade bröder från honom. Men vad han inte vet är att hans yngste bror Kenai faktiskt lever – men han har förvandlats till en björn av De Stora Andarna. Utan att veta det jagar Denahi alltså sin egen bror! För att klara sig får Kenai hjälp av Koda, en tuff och sprallig björnunge som vet hur man överlever i naturen. Tillsammans med de två inte så snabbtänkta älgarna Rutt och Tuck hjälps de åt att klara sig genom vildmarken, alla faror och utmaningar. Men Denahi kommer allt närmare och Kenai måste snabbt hitta berget där ”ljuset nuddar jorden”. Bara där kan han förvandlas tillbaka till människa igen.

Produktion: USA, 2003

Regissör: Bob Walker, Aaron Blaise

Originaltitel: Brother Bear

Speltid: 85 min

Filmprogram:

4/1 Björnbröder (USA, 2003) 85 min

5/1 Ploey – ett vinteräventyr (Island, 2018) 83 min

6/1 Kubo och de två strängarna (USA, 2016) 101 min

Alla filmer visas med svenskt tal.

Samarr: SFF

Corona:

Max antal platser i hörsalen: 40 personer.

Det är fortfarande pandemi så tänk på att visa hänsyn, hålla avstånden och bara sitta på anvisade platser. Viktigt också att tänka på handhygienen och stanna hemma om du är sjuk. Vi behöver vara en trygg miljö för alla besökare och medverkande.

Tillgänglighet:

Filmerna visas med svenskt tal.

Rullstolsplatser längst fram. Ta kontakt med receptionen så får du hjälp med hiss och dörrar.

När:

Tis 04 januari 2022