Lördag 29 oktober kl 10.30-12.00

Välkommen på invigning av lekuställningen Småfolk!

Nu öppnar museets nya interaktiva utställning för mindre barn med kulturarv i fokus. Den nya utställningen är tydligt förankrad i forskning om barns lärande och utveckling genom att utgå från läroplanen för förskolan. Det blir öppningstal och barnmusik, och massor med lek i den nya utställningen.

Redan kl. 10.00 kan man dock komma och mingla lite i entréhallen och lyssna på barnmusik som spelas live i entréhallen. Naturligtvis är man välkommen att sjunga med i sångerna, och man är också välkommen att komma fram och sjunga i mikrofonen hos musikerna.

10.30 startar invigningen och öppningen av den nya utställningen en trappa upp från entréhallen med ett invigningstal och bandöppning. Från och med ca klockan 10.50 kan man komma in i den nya lekutställningen och leka vidare.

Plats: Entréhallen och utställningen 1 tr upp

Fri entré!

För att det inte ska bli för många som leker samtidigt i vår nya utställning ”Småfolk” kan du boka en ”biljett” i receptionen!

Tillgänglighet: Hiss finns.

Corona: Än är inte pandemin helt över. Tänk på att visa fortsatt hänsyn, håll avstånd, tvätta händerna och stanna hemma om du känner dig förkyld.