INSTAWALK
Guidad fotovandring i Herrgårdsparken, Köpmanholmen

Lördag 7 augusti kl 14.00–15.30

Följ med på en kulturhistorisk guidning i Herrgårdsparken, Köpmanholmen där ”Disponenten” och ”Bokhållaren” visar och berättar. Under visningen tar vi foton tillsammans, som fotoklubbar gjorde förr. Fotografierna laddar vi tillsammans upp till museets samlingar. När bilderna laddas upp visas de samtidigt i utställningen ”Att fånga en plats- berättelser från Västernorrland”. Du behöver ha en egen mobiltelefon med kamera.

Begränsat antal platser. Anmäl er till sandra.klingberg@vnmuseum.se, 073/841 7313

Samarr: Nätra hembygdsförening

• Du behöver ha en egen mobiltelefon med kamera med dig.
  • Vi hjälps åt att ladda upp dina fotografier till utställningen och till museets samlingar.
  • Pga coronapandemin är det begränsat antal deltagare. För tillfället ligger det på 12 st, men det kan komma att höjas beroende på regeringens och myndigheters föreskrifter och rekommendationer.
  • Den guidade turen är ca 1,5 km lång

Vägbeskrivning

Följ Köpmanholmsvägen från Bjästa mot Köpmanholmen. Sväng vänster i Bredånger vid hänvisningsskylt ”Herrgårdsparken 2”. Följ Bruksvägen och tag vänster Sågvägen vid röda bruksbebyggelsen (hänvisningsskylt ”Herrgårdsparken”). Stor tillgänglig parkering vid entrén till Herrgårdsparken. I nära anslutning till parkeringen ligger Bruksmuseet, Ringarbönninga och Café Svea. Infart till området kan även ske via korsningen Hålviksvägen/Allén. Kommer du sjövägen så kan man lägga till med egen båt vid Herrgårdsbryggan.

Samarr: Nätra hembygdsförening

Länkar & bilder

Länk till hembygdsföreningens sida om Herrgårdsparken https://natrahembygd.se/bruksmuseet-k-pmanholmen.html