INSTAWALK

Guidad fotovandring i Ljustorp, Timrå

Söndag 15 augusti kl 10.00–14.00

Följ med på en ca 7 km lång fotovandring på fäbodstigen till Edstabodarna för att lära om områdets natur, historia och kultur. Guiderna bjuder på smakprov av det som förr tillverkades vid fäbodarna. Under vandringen passar vi även på att ta foton, som kan laddas upp till en pågående utställning på Västernorrlands museum. Glöm inte att ta med dig mobil med kamera.

Samling vid Ljustorps handel.

Antal platser är begränsade. Anmälan sker till sandra.klingberg@vnmuseum.se . OBS! Anmälan senast fredag 13 augusti.

Samarr: Ljustorps sockenförening.

Vandringen är en del av programaktiviteterna för utställningen Att fånga en plats – Berättelser om Västernorrland.

Praktisk information

• Coronapandemin är det begränsat antal deltagare. För tillfället ligger det på 12 st, men det kan komma att höjas beroende på regeringens och myndigheters föreskrifter och rekommendationer.
  • Du behöver ha tillgång till egen bil. Samlingsplats är vid Ljustorps handel, men fäbodstigen ligger en bit bort. För att komma dit behöver du egen bil då vi pga. pandemin inte kan dela.
  • Den guidade turen är ca 7 km tur och retur. Ha med dig bra kläder och gärna myggmedel.
  • Ta med egen matsäck och dryck.
  • Du behöver ha en egen mobiltelefon med kamera med dig.
  • Vi hjälps åt att ladda upp dina fotografier till utställningen och till museets samlingar.