Söndag 31 oktober – söndag 7 november kl 11.00-15.00

Gör din egen lykta av återvunna glasburkar och metallburkar tillsammans med museets slöjdhandledare. Ta med dig egna glasburkar och metallburkar från återvinningen hemma. Gör en miljöinsats genom att återvinna dina gamla metallburkar och glasburkar, och få samtidigt en fin lykta som du kan vara stolt över. Dessutom blir det mysigt när din lykta lyser upp i novembermörkret.

Du kan också gå en tipspromenad där du hämtar din tipskupong hos museets personal vid lyktverkstaden.  Lämna sedan in den igen på samma ställe för att få den rättad. Lyckas du få alla rätt?

Drop in. Från 7 år, yngre barn i vuxens sällskap.

Ev. Förskole- och fritidsgrupper måste föranmäla senast dagen innan, 0611-886 00.

OBS! aktiviteterna sker utomhus, så kom ihåg att ha varma och oömma kläder.

Plats: Utanför Trampmangeln strax nedanför museibyggnaden

Välkommen!

Corona

Det är fortfarande pandemi så tänk på att visa hänsyn till varandra- tänk på handhygienen och stanna hemma om du är sjuk. Vi behöver vara en trygg miljö för alla besökare och medverkande.

Tillgänglighet

Toaletter finns i museibyggnaden.

Plats finns för rullstolar.