Följ med på en vandring i lyktans sken i den mörka årstiden med Lyktgubben, som är ett av våra folktroväsen i Västernorrland, och som berättar om museets spöken. Vandringen genomförs av medlemmar från Bäverteatern.

OBS! FULLBOKAT!

Onsdag 3/11 kl 18.00.

Torsdag 4/11 kl 17.00 och kl 18.00.

Fredag 5/11 kl 17.00 och kl 18.00.

Lördag 6/11 kl 18.00.

Endast föranmälan, anmäl er till museets reception på 0611-886 00 eller receptionen@vnmuseum.se  genom att ange telefonnummer, antal personer och barnens ålder. Vandringen tar ca 50 minuter.

Samling vid elden vid Torpet på Murbergets friluftsmuseum. Kom gärna några minuter innan vandringen, så hinner du också värma dig framför elden och dricka varm saft. Vandringen avslutas vid skolan.

Från 10 år, yngre barn i vuxens sällskap. Max 15 personer/vandring. Vuxna 120 kr, barn/ungdomar under 18 år 50 kr.

Betalning: Betalas via Swish till museets personal vid samlingsplatsen vid Torpet. Det går också bra att förhandsbetala med kort i receptionen.

OBS att museet stänger kl. 16.00. Betalning med kort kan endast ske under museets öppettider.

Aktiviteterna sker utomhus, så kom ihåg att ha varma och oömma kläder.

Corona

Det är fortfarande pandemi så tänk på att visa hänsyn till varandra- tänk på handhygienen och stanna hemma om du är sjuk. Vi behöver vara en trygg miljö för alla besökare och medverkande.

Tillgänglighet

Vandringen är ca 500 m lång, och går i mörker. Vissa delar av vandringen går på ojämn mark.

Museibyggnaden stänger kl. 16.00. Efter det finns det ingen tillgång till toaletter.