en man i rutig jacka står bredvid ett par skidor. I bakgrunden en röd timmervägg

Behöver du ett par nya skidor?
För tur eller kanske jakt? Spår eller lössnö?

I den här kursen tillverkar du skidor i björk, genom traditionell teknik med yxa, kniv och hyvel. Formen på dina skidor bestämmer du själv, efter önskad funktion.

Kursledare: Jon Långström, Skidmakare och timmerman från Hedeviken i Härjedalen.

Datum: 25-28 november 2021

Tid: Start efter lunch på torsdag och avslut vid lunchtid på söndag. Mer detaljerat schema får du vid anmälan.

Plats: Västernorrlands museum, Härnösand

Pris: 2500 kr, lunch och fika ingår. Betalas på plats, gärna via swish.

Materialkostnad: Kostnad för virke tillkommer på ca 600 kr. Bindning ingår ej. Vi tittar på och pratar om olika bindningstyper utifrån olika användningsområden .

Boende: Behöver du boende kan du kontakta Härnösands folkhögskola, hfs.se/vandrarhem/ som ligger på gångavstånd till museet.

Har du frågor?
Kontakta Anna eller Annso på hemslojdskonsulenterna@vnmuseum.se

Arr: Länshemslöjdskonsulenterna i Västernorrland

Begränsat antal platser. Först till kvarn. Anmälan är bindande.