När: Tisdag 9 maj klockan 10.00-11.45.

Plats: Hörsalen, entréhallen och pedagogiska verkstan på Västernorrlands museum, Härnösand.

Fri entré, anmälan krävs. Anmäl er via denna länk: https://harnosand.se/europadagen2023

Välkommen till Västernorrlands museum för att fira Europadagen den 9 maj!

På tisdag 9 maj bjuder Europa Direkt Härnösand in till att fira Europadagen. På scenen presenterar elever från högstadieskolorna i Härnösand sina erfarenheter från Erasmus+. I entrén finns bildutställningar och i verkstaden Europapyssel och videoprojektioner från Härnösands folkhögskola.

Program för dagen:

10.00 – 11.00: I Hörsalen presenterar elever från högstadieskolorna i Härnösand sina Erasmus+-utbyten.

11.00: Vi bjuder på festis, kaffe och bulle i caféet.

11.15 – 11.45: Workshops i fred och mångfald.

10.00 – 12.00: I entrén visas bildutställningar med temat Fred i Europa och i Verkstaden finns Europapyssel och videoprojektioner från ett fredsprojekt.

Tillgänglighet:

Hiss finns.
Plats för rullstol finns, kontakta receptionen så hjälper de dig.
Tillgängliga toaletter finns i entréhallen.
Handikapparkering finns utanför huvudbyggnadens entré.

Samarr: Europa Direkt Härnösand, Härnösands Folkhögskola, Kastellskolan, Hedda Wisingskolan, Wendela Hellmanskolan.