När: Torsdag 30 mars klockan 17.30-20.00.

Plats: Hörsalen, Västernorrlands museum, Härnösand.

Le mystère Picasso / Mysteriet Picasso

Regissör: Henri-Georges Clouzot (Frankrike 1956).

Längd: 78 minuter.

Fransk dokumentärklassiker från 1956 om Picasso och hans skapande där Picasso målar direkt framför kameran.

Ny säsong för Filmstudio Murberget. Filmerna visas sista torsdagen i månaden och börjar kl. 17.30 – ca 20.00.

Kom och se film i museets hörsal sista torsdagskvällen i månaden. Filmstudio Murberget är ett samarbete mellan Länsmuseet Västernorrland och Härnösands folkhögskola med stöd av Film Västernorrland. Temat för vårens filmkvällar är ”Allt för konsten!” Fri entré. Ingen föranmälan. Medlemskort delas ut i ingången till hörsalen.

Filmerna börjar kl. 17.30. Efter avslutad film är det samtal om filmen tillsammans med Mathieu Hebeisen, filmlärare på Härnösands folkhögskola.

Tillgänglighet:
Alla filmer visas med svensk text.
Plats för rullstol finns.
Hiss finns, ta kontakt med receptionen så hjälper de till.

Corona:
Än är inte pandemin helt över. Tänk på att visa fortsatt hänsyn, håll avstånd, tvätta händerna och stanna hemma om du känner dig förkyld.om du känner dig förkyld.

Tema “Allt för konsten!”

26/1 Tous les matins du monde / All världens morgnar – av Alain Corneau (Frankrike 1991)
23/2 The Red Shoes / De röda skorna – av Michael Powell & Emeric Pressburger (Storbritannien 1948
30/3 Le mystère Picasso / Mysteriet Picasso – Henri-Georges Clouzot (Frankrike 1956)
27/4 An American in Paris / En amerikan i Paris – av Vincente Minnelli (USA 1951)

Alla filmer visas på originalspråk med svensk text. Samtal om filmerna efteråt med Mathieu Hebeisen, Härnösands folkhögskola. Medlemskort delas ut innan filmerna börjar.

Samarr: Härnösands folkhögskola med stöd av Film Västernorrland.