Torsdag 9 december kl. 17.30-20.00

Filmstudio Murberget: Cléo de 5 à 7 / Cléo från 5 till 7  (Agnès Varda, Frankrike 1962). 90 min.

Cléo är en ung sångerska som väntar på ett livsavgörande besked från sin läkare. Mellan kl. 5 och 7, får vi följa henne i Paris. Ett av franska nya vågens allra finaste stunder.

Kom och se film i museets hörsal en torsdagskväll i månaden. Filmstudio Murberget är ett samarbete mellan Länsmuseet Västernorrland och Härnösands folkhögskola med stöd av Film Västernorrland. Temat för höstens filmkvällar är KVINNOR BAKOM KAMERAN.

Filmvisningen börjar kl 17.30. Efteråt dröjer vi kvar en stund och samtalar om filmen med Mathieu Hebeisen som ansvarar för filmlinjen på Härnösands folkhögskola.

Alla filmer visas på originalspråk med svensk text.

Fri entré. Medlemskort delas ut vid ingången till hörsalen innan filmen börjar.

Plats: Hörsalen Oden, Västernorrlands museum, Härnösand

Arr: Västernorrlands museum och Härnösands folkhögskola med stöd av Film Västernorrland

Kommande filmprogram hösten 2021:

9 december: Cléo de 5 à 7 / Cléo från 5 till 7 – av Agnès Varda (Frankrike 1962) 90 min

Cléo är en ung sångerska som väntar på ett livsavgörande besked från sin läkare. Mellan kl.5 och 7, får vi följa henne i Paris. Ett av franska nya vågens allra finaste stunder.

Corona

Det är fortfarande pandemi så tänk på att visa hänsyn, hålla avstånden och bara sitta på anvisade platser. Viktigt också att tänka på handhygienen och stanna hemma om du är sjuk. Vi behöver vara en trygg miljö för alla besökare och medverkande.

Tillgänglighet

Programmet har åldersgräns från 13 år.

Filmerna visas på originalspråk med svensk text.

Rullstolsplatser längst fram. Ta kontakt med receptionen så får du hjälp med hiss och dörrar.