Lördag 27 maj klockan 8.00-10.00.

Välkommen att följa med på en tur ut i Murbergsskogen för att se, lyssna till och lära sig mer om fågellivet. Dan Tjell från Ångermanlands Ornitologiska Förening tar oss med på en morgontur i lugnt tempo. Vi försöker se och höra så många arter som möjligt under den två timmar långa turen. Vi går en sträcka på ungefär 3 km. Kom ihåg att ta med varma kläder och skor då det kan vara kallt på morgonen. Glöm inte heller att ta med egen kikare.

Max 20 deltagare. Föranmälan krävs. Avboka gärna om ni som redan anmält er inte kan gå, så att någon annan eventuellt kan ta er plats.

Samling vid museibyggnadens entré kl 8.00.
Turen beräknas avslutas ca kl. 10.00. Det är samma tid som museet öppnar, så efter turen så är ni välkomna in till museet för att upptäcka våra utställningar och/eller besöka museets kafé för att köpa välbehövligt fika efter en stärkande morgontur med förhoppningsvis intressanta naturupplevelser.

Vid hällregn så ställs programmet in, eller eventuellt flyttas till ett annat datum.

Tillgänglighet:
Programmet sker utomhus. Vi går en skogspromenad på ca 3 km. På vissa ställen kan det vara ojämn mark. Det kan även vara brant på vissa ställen. Om det har regnat kan det även vara halt på vissa ställen.

Obs! Vänligen gör en anmälan för varje person, tack!

Kontakt:

Jonas Byström