Söndag 15 maj kl 8.00-10.00
Lördag 28 maj kl 8.00-10.00
Söndag 29 maj kl 8.00-10.00

Välkommen att följa med på en tur ut i Murbergsskogen för att se, lyssna till och lära sig mer om fågellivet. Dan Tjell från  Ångermanlands Ornitologiska Förening tar oss med på en morgontur i lugnt tempo. Vi försöker se och höra så många arter som möjligt under den två timmar långa turen. Vi går en sträcka på ungefär 3 km. Kom ihåg att ta med varma kläder och skor då det kan vara kallt på morgonen. Glöm inte heller att ta med egen kikare.

Samling vid museibyggnadens entré kl 8.00.

Max 20 deltagare/tur

Föranmälan krävs. Avboka gärna om ni inte kan gå den tur ni anmält er till, så att någon annan eventuellt kan ta er plats. OBS! Sista anmälningsdag torsdag 12 maj. Efter det stängs anmälningsformuläret.

Samarr: Ångermanlands Ornitologiska Förening.

För- och efternamn
Fyll i e-postadress till kontaktperson
Fyll i telefonnummer till kontaktperson här
Fyll i antal personer.

Corona/covid-19

Det finns inte längre några restriktioner men vi ber er fortsatt att visa hänsyn, hålla avstånd, tänka på handhygienen och stanna hemma om ni är sjuka. Vi behöver vara en trygg miljö för alla besökare och medverkande.

Tillgänglighet

Vi går en skogspromenad på ca 3 km. På vissa ställen kan det vara ojämn mark. Det kan även vara brant på vissa ställen.

Ångermanlands ornitologiska förenings hemsida https://angermanlandsof.se/

Vid frågor och funderingar kan ni kontakta Jonas Byström på jonas.bystrom@vnmuseum.se eller 073-064 98 40.