Lördag 12 juni kl 8.00-10.00

Lördag 19 juni kl. 8.00-10.00

Samling utanför museibyggnadens entré.

Välkommen att följa med på en tur ut i Murbergsskogen för att upptäcka fågellivet. Dan Tjell från 50-års jubilerande Ångermanlands Ornitologiska Förening tar oss med på en morgontur i lugnt tempo. Vi försöker se och höra så många arter som möjligt under den två timmar långa turen. Vi går en sträcka på ungefär 3 km. Kom ihåg att ta med varma kläder och skor då det kan vara kallt på morgonen. Glöm inte heller att ta med egen kikare.

Anmälan till receptionen@vnmuseum.se

Skriv vilken dag du vill delta.

Samling vid museibyggnadens entré kl 8.00.

Vid frågor och funderingar kan ni kontakta Jonas Byström på jonas.bystrom@vnmuseum.se eller 073-064 98 40

Samarbete med Ångermanlands Ornitologiska Förening som i år fyller 50 år.

Corona/covid-19

På grund av Coronapandemin är antalet deltagare begränsat till max 8 personer. Eventuellt kan deltagarantalet öka beroende på hur restriktionerna kring corona/covid-19 ser ut. Tänk på att hålla avstånd, god handhygien samt inte närvara om du har förkylningssymptom. Det finns tillgång till handsprit under turen.

Vi går en skogspromenad på ca 3 km. På vissa ställen kan det vara ojämn mark.

Länkar & bilder

Ångermanlands ornitologiska förenings hemsida https://angermanlandsof.se/