Dramatiserade visningar längs Sagostigen

Tid: Den 25/7 kl 14.00 och 16.00

Teater Härnö och Bävertetatern ger en dramatiserad vandring längs Sagostigen den 25 juli, kl. 14.00 och 16.00. Målgrupp: Barn 4-8 år. Barn under 6 år ska följas av vuxen.

Biljetter köpes vid Sagostigens början till vänster om museibyggnaden, kontant eller via Swish. Pris: 40 kr/person. OBS: Biljetter kan ej förbokas utan måste köpas på plats! Biljetter köpes senast 15 minuter innan föreställningen börjar. Max 15 deltagare per tillfälle. Information om stigen finns i museets reception. Kontaktperson: Joel Kristoffersson. 070-660 74 95.

Gå stigen på egen hand

Följ det lilla barnet Junos äventyr när hen gått vilse i skogen och ska försöka hitta tillbaks. Följ med på en vandring i Murbergsskogen när Juno möter skogens figurer och lär er mer om skog och natur. Sagan följer ni genom att följa de 14 utplacerade skyltarna i nummerordning genom skogen. De gula trollsländorna visar vägen till varje skylt. Det finns också konstverk utplacerade längs stigen som ingår i sagan. Var snäll och rör inte dessa, men du får gärna gå nära och titta. Stigen tar ca 30-45 minuter att gå och är ca 1,5 km lång. Stigens början finner precis till vänster om museibyggnaden om ni står och tittar mot entrén.

Vill du ha sagan uppläst av Lars T Johansson köper du en målarbok som innehåller QR-koder som du skannar för att lyssna. Målarboken finns att köpa i butiken inne i museibyggnaden. OBS QR-koderna skannas med vanlig QR-läsare och inte med museets mediaguide KulturPunkt.

Om Sagostigen

Sagostigen är en produktion av Jens Nilsson.

Coronainformation

Med anledning av Coronapandemin hålls programmet utomhus. Tänk på att hålla avstånd, god handhygien samt inte närvara om du har förkylningssymptom. Museet följer Folkhälsomyndighetens regler och arbetar aktivt för att skapa en trygg miljö för besökare, medverkande och personal att vistas i.