Fredag 2 april– fredag 9 april kl 11.00 – 15.00

Kom och ta del av museets påsklovsaktiviteter för lovlediga barn och ungdomar på Murberget friluftsmuseum. Aktiviteterna är coronasäkrade och går att delta i med gott avstånd mellan deltagarna. Museets personal finns på plats utanför museibyggnaden och utanför Torpet.

Hitta påskharens ägg
Gå på jakt efter påskharens gömda påskägg. Försök leta fram påskharens gömda ägg genom att följa en karta som du hämtar hos museets personal. I de gömda äggen finns det kluriga uppdrag som du behöver lösa. Så det gäller att vara uppmärksam och ha huvudet på skaft. När du klarat av alla uppdrag får du en kod som du visar för museets personal. När du har rätt kod får du ut påskharens skatt.

Tipspromenad
Vad kan du om påsken? Testa dina kunskaper i vår tipsrunda på friluftsmuseet med påsktema. Svarstalong hittar du hos museets personal utanför museibyggnaden. Lämna sedan din talong till museets personal för att få de rätta svaren. Alla deltagare får ett pris.

Ägglekar
Prova på gamla lekar som äggrullning och äggpickning. Du kan också kasta hästskor, gå på styltor.

På grund av coronapandemin sker alla aktiviteter utomhus. Ta därför med varma kläder och skor så du inte fryser. Vi reserverar oss också för att vädret kan skifta och innebära förändringar i aktiviteterna.

Drop in. Barn under 7 år i vuxens sällskap.

Tillgänglighet

Alla aktiviteter är utomhus. Tipspromenad och äggjakt går längs stigar som är lätta att gå på.

Museibyggnaden är fortfarande stängd så det finns inte tillgång till toaletter.

Corona/Covid-19

Coronapandemin pågår fortfarande så ta hand om dig och visa omsorg mot andra besökare på museet. Håll avstånd samt stanna hemma om du har förkylningssymptom. Vi vill att du ska känna dig trygg under ditt besök på friluftsmuseet, och vi har därför gjort så att aktiviteterna ska vara så säker som möjligt för att inte sprida coronaviruset vidare.